اخبار کنکور

نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد

نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد

مدتی پس از پشت سر گذاشتن انتخاب رشته کنکور، داوطلبانی که در این آزمون به رقابت پرداخته اند، می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام به دریافت نتایج نهایی کنکور سراسری خود نمایند. این نتایج وضعیت متقاضیان را از نظر پذیرش یا عدم پذیرش جهت انجام فرآیند ثبت نام در دانشگاه پذیرفته شده مشخص می سازد. لذا داوطلبان می بایست، اقدامات بعدی را جهت ورود به دانشگاه و آغاز تحصیلات خود در مقاطع کاردانی و کارشناسی را به انجام برسانند.

لینک مستقیم مشاهده نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱

نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ روز ۲۸ شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شد.

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱

معمولا یک ماه و نیم پس از انتخاب رشته کنکور، نتایج نهایی آن از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد و داوطلبان می بایست اقدامات لازم را جهت ثبت نام در دانشگاه محل قبولی به انجام برسانند. مطابق با آنچه انتظار می رفت، در نهایت نتایج انتخاب رشته این آزمون روز دوشنبه مورخ ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۱ از طریق سایت sanjesh.org منتشر شد. توجه داشته باشید که نتایچ پذیرش ۴ رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد نیز از طریق همین سایت در دسترس می باشد.

نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱

شرکت کنندگان در کنکور سراسری ۱۴۰۱ می توانند در بازه زمانی اعلام شده به سایت ثبت نام کنکور سراسری مراجعه کرده و با استفاده از اطلاعات کاربری و با طی کردن مراحل موجود در راهنمای زیر به نتیجه نهایی آزمون خود دسترسی پیدا کنند

اطلاعات مندرج در کارنامه کنکور ۱۴۰۱

همان طور که گفته شد نتایج کنکور سراسری به دو صورت اولیه و نهایی منتشر می شود که هرکدام شامل اطلاعات مهمی هستند. اطلاعاتی که می توان از نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۱ به دست آورد شامل موارد زیر می باشد:

 جدول های اطلاعات داوطلب: مشاهده سه جدول حاوی اطلاعات شخصی داوطلبان قبل از نتیجه آزمون

کد رشته های انتخابی ، رتبه و آخرین رتبه قبولی در سهمیه: مشخص شدن اطلاعات مربوط به کد رشته‌هایی انتخابی داوطلب، رتبه‌ داوطلب و آخرین رتبه قبولی در آن کد رشته

ارسال درخواست از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش

برای ثبت درخواست خود و اعتراض از طریق این بخش از سایت سازمان سنجش، ابتدا باید در سیستم پاسخگویی آن عضو شده و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور، تقاضای خود را ارسال کنند.

مرحله اول

  • وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و از بخش چپ سایت، گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی” را انتخاب نمایید.

 

 

مرحله دوم

در این مرحله، به صفحه ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید، هدایت می شوید. در صورتی که قبلا در سایت عضویت داشته اید، بر روی عبارت “ورود به سیستم” کلیک کرده و درخواست خود را مطرح نمایید.

مهم: در صورت عدم عضویت می بایست در سایت ثبت نام کنید.

 

متقاضیان می توانند با وارد شدن به سامانه از طریق پنل کاربری خود و تکمیل نمودن کادر های مربوطه به شماره داوطلبی و شماره پرونده خود دسترسی پیدا کنند.

نحوه ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱

سازمان سنجش آموزش کشور این امکان را برای داوطلبان فراهم کرده تا بتوانند در صورت اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱، درخواست بررسی مجدد نمره خود را در فرصت اعلام شده ارسال نمایند. ثبت درخواست در سازمان سنجش به دو صورت امکان پذیر می باشد.

روش اول

  • در این روش پس از ورد به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش آموزش کشور و طی نمودن مراحل عضویت و یا ورود به سامانه مانند توضیحاتی که در بخش قبل گفته شد، باید در این صفحه گزینه “درخواست جدید” را بفشارید.

 

  • سپس در این مرحله نوع آزمون خود را که کنکور سراسری می باشد و سال مربوطه را انتخاب کنید.

 

  • اکنون نوع اعتراض و دلایل مستدل خود را ذکر نموده و پس از آن بر روی کلید “تایید” کلیک کنید.

 

روش دوم

به سامانه darkhast.sanjesh.org که به منظور رسیدگی به درخواست های داوطلبان طراحی شده است، مراجعه نموده و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. سپس کد ارسال شده به شماره همراه خود را در کادر مشخص شده وارد نموده و سپس تصویر مربوط به درخواست خود را در سامانه بارگذاری نمایید.

مهم: نتایج اعتراضات و درخواست های شما از طریق آدرس اینترنتی rahgiri.sanjesh.org قابل مشاهده و پیگیری خواهد بود.

کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۱

حدود یک هفته پس از انتشار نتایج نهایی کنکور سراسری، کارنامه نهایی تحت عنوان کارنامه سبز منتشر می شود که برای برخی از داوطلبان کاربرد خواهد داشت. آن دسته از شرکت کنندگانی که در یکی از انتخاب های خود قبول شده ولی از رشته پذیرفته شده رضایت ندارند، می توانند با استفاده از این کارنامه رشته خود را تغییر دهند.

در این شرایط شما در صورتی می توانید درخواست پذیرش در اولویت های بعدی خود را ثبت نمایید که دانشگاه مبدا (دانشگاهی که در حال حاضر در آن پذیرفته شده اید) و دانشگاه مقصد (یعنی محلی که اولویت بعدی شما بوده و تمایل به پذیرش در آن را دارید.) موافق انتقال باشند، این امکان برای شما فراهم خواهد بود.

نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۱

پس از انتشار نتایج نهایی سازمان سنجش طی اعلامیه ای مدارک لازم جهت ثبت نام حضوری را اطلاع رسانی خواهد کرد. همچنین در این اعلامیه در رابطه با زمان مراجعه به دانشگاه محل قبولی و نحوه نام نویسی نیز صحبت خواهد شد. در ضمن لازم است با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر، از جزئیات مدارک مورد نظر همچون تاییدیه تحصیلی و اطلاعیه های مربوط به ثبت نام ورودی های جدید نیز مطلع شده و یا در صورت نیاز پیش از مراجعه حضوری به ثبت نام اینترنتی بپردازید.

نکته: داوطلبان پذیرفته شده می توانند در تاریخ ۲ مهرماه ۱۴۰۱ و با تهیه مدارک مربوطه به دانشگاه محل پذیرش خود مراجعه نمایند.

افراد پذیرفته شده در کنکور ۱۴۰۱ چه مراحلی را جهت ثبت نام می بایست طی کنند؟

مراحل ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۱
مرحله اول  مراجعه افراد به سامانه  تأییدیه تحصیلی به نشانی emt.medu.ir و مشخص نمودن نظام آموزشی+ در درخواست ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی محل های تحصیل دوره دوم متوسطه به دانشگاه محل پذیرش با انتخاب گزینه سوابق تحصیلی
مرحله دوم ارسال کد به مخاطبان و ارائه آن به دانشگاه مربوطه جهت اخذ مدارک درخواست شده از سامانه kemt.medu.ir
مرحله سوم استعلام گیرندگان می بایست جهت دریافت تاییدیه تحصیلی به سامانه kemt.medu.ir و متقاضیان به آدرس emt.medu.ir مراجعه نمایند. (الزامی بودن تایید اصل مدرک دیپلم از تمامی پذیرفته شدگان به وسیله دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی).

لازم به ذکر است افراد پس از طی مراحل بالا می بایست مدارکی که در زیر به آن اشاره شده است را هنگام ثبت نام تهیه نمایند.

  1. ارائه اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دوره چهار یا شش ساله دبیرستان و یا هنرستان که باید با امضا و مهر دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش باشد.
  2. ارائه اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید و یا نظام قدیم که باید با امضا و مهر دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش همراه باشد.
  3. داوطلبانی که مدرک دیپلم نظام جدید و یا مدرک پیش دانشگاهی ندارند می بایست گواهی اخذ مدرک کاردانی خویش را تحویل دهند.
  4. دارندگان مدرک کاردانی می بایست اصل و یا گواهی مدرک دوره کاردانی (فوق دیپلم) خود را ارائه دهند.
  5. تحویل اصل و یا گواهی مدرک پیش دانشگاهی الزامی است.
  6. عکس تمام رخ ۳*۴ تهیه شده در سال جاری جدید و اتحویل آن به تعدادخواسته شده.
  7. ارائه دفترچه بیمه (خدمات درمانی، تامین اجتماعی، ارتش و …) در صورت دارا بودن
  8. ارائه اصل حکم مرخصی سالانه یا موافقت رسمی و بدون قید و شرط برای کارمندان دولت
  9. مدرک نظام وظیفه مخصوص داوطلبان آقا
  10. ارائه موافقت نامه رسمی و بدون قید و شرط  مدیریت حوزه های علمیه و یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان یا اصفهان
  11. اصل فرم انصراف از تحصیل( برای دانشجویان اخراجی و یا انصرافی از دانشگاه و یا موسسات آموزشی عالی)

 

سوالات متداول

۱- نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ چه زمانی اعلام می شود؟

نتایج نهایی کنکور سراسری ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۱ منتشر شد.

۲- چگونه می توانم به کارنامه نهایی آزمون سراسری دسترسی داشته باشم؟

با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org می توان به این نتایج دست یافت.

۳- آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون سراسری ۱۴۰۱ وجود دارد؟

بله، شما می توانید به دو روش و مطابق با توضیحات ارائه شده در این مقاله، فرآیند ثبت اعتراض خود را به صورت اینترنتی به انجام برسانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا