آمریکااعزام به خارج

معرفی برترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل ایرانی ها (به همراه شرایط پذیرش)

شرایط تحصیل در بهترین دانشگاههای آمریکا برای ایرانیان

یکی از چالش های جدید مهاجرین تحصیلی، انتخاب دانشگاه مورد نظر است. بسیاری از افراد هستند که درگیر انتخاب دانشگاه و رشته های خود هستند. معمولا افراد حرفه ای در پروسه مهاجرت به آمریکا، به این صورت پیش می روند که انتخاب دانشگاه را در اختیار وکیل قرار می دهند. اما گاه پیش می آید که متقاضی خودش دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می کند. از این ترتیب ممکن است که ظرفیت موجود در ترم پیش رو برای متقاضی موجود نباشد. پس ممکن است شرایط مهاجرتی شما به چالش ها و مسئله هایی بر بخورد. از این رو موسسه ملک پور در خصوص انتخاب دانشگاه از بین دانشگاه های برتر آمریکا می تواند به شما عزیزان کمک های درخشانی کنند. در این مقاله ای که توسط مشاوران برتر موسسه ملک پور و با همراهی وکلای معتبر آمریکایی همچنین با استفاده از اطلاعات به روز سایت های معتبر ایالت متحده گردآوری شده است، قصد داریم به مقوله انتخاب بهترین دانشگاه های آمریکا برای ایرانیان بپردازیم. معمولا انتخاب بهترین دانشگاههای آمریکا برای ایرانیان در شهر های بزرگ و معروف انجام می شود. به این حالت که شخص در شهر های دانشجویی مثل شیکاگو، لس آنجلس و بوستون وارد پروسه تحصیل در آمریکا می شود. ا

 

رتبه بندی بهترین دانشگاه های آمریکا در سال ۲۰۲۲

معمولا بهترین دانشگاه های آمریکا برای ایرانیان از لحاظ رتبه بندی های مختلف بررسی می شود. رتبه بندی یا رنک بندی آکادمیک دانشگاه ها و کالج های جهان بر اساس معیار ها و پارامتر های مختلفی انجام می پذیرد. این رنک بندی و رتبه بندی ها می تواند بر اساس کیفیت آموزش، کیفیت دانشگاه و برخی از شاخصه های موجود بررسی شود. آمار های تجربی، دریافت جوایز، نوع آموزش، بورسیه ها و همچنین دانشجویان و داوطلبان ورود به دانشگاه از جمله معیار هایی است که در خصوص رتبه بندی دانشگاه های جهان بررسی می شود. برخی از رتبه بندی ها نیز بر اساس نحوه ورود و پذیرش دانشجویان به دانشگاه شکل می گیرد. علاوه بر این، رتبه بندی ها و رنک بندی هایی نیز وجود دارد که از طرف سازمان ها و نهاد های آموزشی تعیین شده و در خدمت عموم ارائه می شود. سازمان ها و دپارتمان های آموزشی یکی از نهاد هایی می باشند که رتبه بندی دانشگاه ها را تعیین می کنند. این رتبه ‌بندی ها و رنک بندی ها، ممکن است از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. از این رو، موسسه ملک پور با بررسی های متفاوت و تحلیل های فراوان، به چهار نوع از این رتبه بندی ها پرداخته است تا افراد بتوانند به راحتی در خصوص تفاوت این رتبه بندی ها و رنک بندی ها، آگاه شوند. در ادامه جدولی از ده عدد از دانشگاه های برتر آمریکا ارائه شده است که با چهار نوع رتبه بندی، مورد تحلیل قرار می گیرد.

دانشگاه ها Times Higher Education Ranking (2021) Shanghai Jiao Tong University Ranking (2020) TopUniversities Ranking (2021) U.S. News & World Report Ranking (2021)
Stanford University ۲ ۲ ۲ ۳
Harvard University ۳ ۱ ۳ ۱
California Institute of Technology – Caltech ۴ ۸ ۴ ۷
Massachusetts Institute of Technology (MIT) ۵ ۴ ۱ ۲
University of California, Berkeley ۷ ۵ ۳۰ ۴
Yale University ۸ ۱۱ ۱۷ ۱۱
Princeton University ۹ ۶ ۱۲ ۱۱
University of Chicago ۱۰ ۱۰ ۹ ۱۵
Johns Hopkins University ۱۲ ۱۵ ۲۵ ۱۰
University of Pennsylvania ۱۳ ۱۹ ۱۶ ۱۴
  • دانشگاه استنفورد (Stanford Universit

    دانشگاه استنفورد یکی از بزرگترین پردیس ها در ایالات متحده و یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان است. این موسسه در سال ۱۸۸۵ تاسیس شد و شش سال بعد به عنوان یک موسسه خصوصی آموزشی و غیر مذهبی افتتاح شد. موقعیت آن، کمتر از یک ساعت رانندگی در جنوب سانفرانسیسکو در کنار پالو آلتو، در قلب دره سیلیکون کالیفرنیا قرار دارد و دانشگاه به خاطر روحیه کارآفرینی خود مشهور است. پردیس اصلی ۸۱۸۰ هکتار وسعت دارد و تقریباً خانه تمام دانشجویانی است که در این دانشگاه تحصیل می کنند. ۷۰۰ ساختمان دانشگاهی بزرگ دارای ۴۰ دپارتمان در سه مدرسه دانشگاهی و چهار مدرسه حرفه ای، در کنار ۱۸ آزمایشگاه، مرکز و مؤسسه مستقل هستند. استنفورد دارای ۲۱ برنده جایزه نوبل در جامعه خود و فارغ التحصیلان مشهور متعددی است که از دنیای تجارت، سیاست، رسانه، ورزش و فناوری با دانشگاه مرتبط هستند.

  • دانشگاه هاروارد (Harvard University)

     

    دانشگاه هاروارد که قدمت آن به سال ۱۶۳۶ برمی‌گردد، قدیمی‌ترین دانشگاه ایالات متحده است و به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شود. پردیس ۵۰۰۰ هکتاری هاروارد که در کمبریج، ماساچوست واقع شده است، دارای ۱۲ مدرسه اعطای مدرک به اضافه مؤسسه مطالعات پیشرفته رادکلیف، دو تئاتر و پنج موزه است. همچنین بزرگ‌ترین کتابخانه دانشگاهی جهان با ۲۰٫۴ میلیون جلد، ۱۸۰,۰۰۰ عنوان سریال، حدود ۴۰۰ میلیون نسخه خطی، ۱۰ میلیون عکس، ۱۲۴ میلیون صفحه وب آرشیو شده و ۵٫۴ ترابایت آرشیو و نسخه‌های خطی دیجیتالی متولد شده را در خود جای داده است. بیش از ۴۰۰ سازمان دانشجویی در محوطه دانشگاه وجود دارد و دانشکده پزشکی هاروارد به ۱۰ بیمارستان متصل است. این دانشگاه یکی از بزرگترین موقوفات مالی هر مؤسسه آموزش عالی در جهان را دریافت می کند. در سال مالی منتهی به ژوئن ۲۰۱۳، ۱٫۵ میلیارد دلار ایجاد کرد که بیش از یک سوم کل درآمد عملیاتی هاروارد در آن سال بود.

  • موسسه فناوری کالیفرنیا (California Institute of Technology – Caltech)

     

    مؤسسه فناوری کالیفرنیا یک مؤسسه تحقیقاتی و آموزشی علم و مهندسی مشهور جهان است که در پاسادنا، کالیفرنیا، در حدود ۱۱ مایلی شمال شرقی مرکز شهر لس آنجلس واقع شده است. رتبه بندی موسسه فناوری کالیفرنیا در نسخه ۲۰۲۲ بهترین کالج ها، دانشگاه های ملی، شماره ۹ است. شهریه و شهریه آن ۵۸,۶۸۰ دلار است. موسسه فناوری کالیفرنیا، دارای خروجی تحقیقاتی بالا همچنین بسیاری از امکانات با کیفیت بالا مانند آزمایشگاه پیشرانه جت (متعلق به ناسا)، آزمایشگاه لرزه‌شناسی کلتک و شبکه رصدخانه بین‌المللی است. این یکی از گروه کوچکی از مؤسسات فناوری در ایالات متحده است که عمدتاً به آموزش هنرهای فنی و علوم کاربردی اختصاص دارد و روند پذیرش رقابتی شدید آن تضمین می کند که تنها تعداد کمی از با استعدادترین متقاضیان پذیرش می شوند. این دانشگاه امروزه، خانه پروژه مقالات اینشتین است، ابتکاری که به دنبال حفظ، ترجمه و انتشار مقالات منتخب از املاک آلبرت انیشتین است. همچنین یک مرکز نوآوری انرژی ایجاد کرده است که هدف آن کشف روش های انقلابی برای تولید سوخت مستقیم از نور خورشید است.

  • موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

     

    “ذهن و دست” شعار تامل برانگیز موسسه فناوری ماساچوست است که به عنوان MIT نیز شناخته می شود. این شعار به طور مرموزی رسالت این مؤسسه معروف را برای پیشبرد دانش در علم، فناوری و زمینه های تحصیلی که می تواند به ساختن جهان به مکانی بهتر کمک کند را در بر می گیرد. MIT در زمینی به مساحت ۱۶۸ هکتار واقع شده است که بیش از یک مایل در امتداد سمت کمبریج حوضه رودخانه چارلز امتداد دارد. این محوطه دارای نشانه های خیره کننده ای است که توسط معمارانی مانند آلوار آلتو، فرانک گری و استیون هالین طراحی شده اند، و همچنین ساختمان هایی در طیف وسیعی از سبک های معماری، از نئوکلاسیک گرفته تا مدرنیستی و بروتالیستی را در بر می گیرد.  MIT در بدو تأسیس در سال ۱۸۶۱، در ابتدا جامعه کوچکی از حل‌کننده‌های مشکل و دوستداران علم بود که مشتاق بودند دانش خود را در جهان به اشتراک بگذارند. امروزه، MIT با حدود ۱۰۰۰ عضو هیئت علمی و بیش از ۱۱,۰۰۰ دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد به یک غول آموزشی تبدیل شده است. MIT اکنون یک دانشگاه مستقل، مختلط و خصوصی است که در پنج دانشکده (معماری و برنامه ریزی، مهندسی، علوم انسانی، هنر و علوم اجتماعی، مدیریت، علوم) سازماندهی شده است. با این حال، اصل نوآوری آموزشی در هسته فلسفه آموزشی MIT باقی مانده است. محققان MIT در خط مقدم پیشرفت در هوش مصنوعی، سازگاری با آب و هوا، HIV، سرطان و کاهش فقر هستند.

  • دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UCB)

     

    دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی، به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه های ایالتی در ایالات متحده در نظر گرفته می شود. بخشی از سیستم دانشگاه کالیفرنیا، در سال ۱۸۶۸ تاسیس شد. ایجاد برکلی از دیدگاهی در اساسنامه ایالتی یک دانشگاه سرچشمه می‌گیرد که «حتی بیش از طلای کالیفرنیا به شکوه و شادی نسل‌های در حال پیشرفت کمک می‌کند». رنگ‌های آبی و طلایی برکلی در سال ۱۸۷۳ انتخاب شدند – آبی نه تنها آسمان و اقیانوس کالیفرنیا را نشان می‌دهد، بلکه همچنین نشان دهنده فارغ‌التحصیلان دانشگاه ییل است که به تأسیس موسسه کمک کردند. این دانشگاه در منطقه خلیج سانفرانسیسکو واقع شده است، جایی که حدود ۲۷,۰۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۱۰,۰۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد در آن زندگی می کنند. دانشکده برکلی برنده ۱۹ جایزه نوبل شده است که بیشتر آنها در فیزیک، شیمی و اقتصاد است.

  • دانشگاه ییل (Yale University)

     

    دانشگاه ییل یک دانشگاه خصوصی تحقیقاتی لیگ آیوی است که سومین موسسه آموزش عالی قدیمی در ایالات متحده است. ییل تاریخچه خود را به سال ۱۷۰۱ بازمی‌گرداند، زمانی که به عنوان مدرسه دانشگاهی در سیبروک، کانکتیکات تأسیس شد، که ۱۵ سال بعد به نیوهیون نقل مکان کرد. در سال ۱۷۱۸ به افتخار نیکوکار ولزی الیهو ییل به کالج ییل تغییر نام داد و اولین دانشگاه در ایالات متحده بود که در سال ۱۸۶۱ مدرک دکترا اعطا کرد. پردیس مرکزی ییل ۲۶۰ هکتار از نیوهیون را پوشش می‌دهد و شامل ساختمان‌هایی است که قدمت آنها به اواسط قرن هجدهم بازمی‌گردد. این دانشگاه از ۱۴ مدرسه تشکیل شده است و دانشجویان قبل از انتخاب رشته دپارتمان، یک برنامه درسی هنرهای آزاد را دنبال می کنند که شامل علوم انسانی و هنر، علوم و علوم اجتماعی می شود. دانشجویان همچنین در مورد مهارت های نوشتاری، استدلال کمی و زبان های خارجی آموزش می بینند. از هر پنج دانشجو حدود یک نفر بین المللی است و بیش از نیمی از دانشجویان مقطع کارشناسی از دانشگاه بورسیه یا کمک هزینه دریافت می کنند.

  • دانشگاه پرینستون (Princeton University)

     

    دانشگاه پرینستون یکی از قدیمی ترین دانشگاه های ایالات متحده است و به عنوان یکی از برجسته ترین موسسات آموزش عالی جهان شناخته می شود. این دانشگاه که در سال ۱۷۴۶ به عنوان کالج نیوجرسی تأسیس شد، در سال ۱۸۹۶ به افتخار منطقه ای که در آن مستقر است، رسماً به دانشگاه پرینستون تغییر نام داد و مدرسه عالی تحصیلات تکمیلی معروف خود را در سال ۱۹۰۰ افتتاح کرد. مؤسسه Ivy League که به دلیل تعهد خود به تدریس تحسین شده است، در تمام چهار سال تحصیلی خود به همه دانشجویان خود مسکن مسکونی ارائه می دهد، با ۹۸ درصد از دانشجویان کارشناسی که در محوطه دانشگاه زندگی می کنند. تعداد دانشجویان آن نسبتاً کوچک است و در مجموع کمتر از ۱۰۰۰۰ نفر است و دانشجویان بین المللی ۱۲ درصد از دانشجویان کارشناسی را تشکیل می دهند. پرینستون که همواره در بین ۱۰ دانشگاه برتر جهان رتبه بندی می شود، به خاطر زیبایی پارک مانند محوطه دانشگاه و برخی از ساختمان های برجسته اش که توسط برخی از معروف ترین معماران آمریکایی طراحی شده اند، مشهور است. پردیس پرینستون با وسعت ۵۰۰ هکتار، حدود ۱۸۰ ساختمان دارد که ۱۰ کتابخانه شامل حدود ۱۴ میلیون دارایی است. این دانشگاه در بین بازدیدکنندگان محبوب است، به طوری که سالانه حدود ۸۰۰,۰۰۰ نفر از پردیس باز آن بازدید می کنند که حدود ۲ میلیارد دلار درآمد ایجاد می کند.

  • دانشگاه شیکاگو (University of Chicago)

     

    دانشگاه شیکاگو در گرگ و میش قرن نوزدهم با ایالت ایلینویز که گواهی رسمی تأسیس خود را در سپتامبر ۱۸۹۰ صادر کرد، جان گرفت. تعهد ۶۰۰,۰۰۰ دلاری غول نفتی جان دی راکفلر کمک کرد تا دانشگاه از کار بیفتد. مالک فروشگاه محلی مارشال فیلد زمینی را اهدا کرد. این دانشگاه با بیش از ۸۰ برنده جایزه نوبل، ۳۰ برنده مدال ملی (در سراسر علوم انسانی، هنر و علم) و ۹ مدال فیلدز ارتباط دارد. همچنین نزدیک به ۵۰ جایزه نابغه مک آرتور دریافت کرده است. فارغ التحصیلان برجسته شیکاگو شامل نویسندگان ساول بلو و سوزان سونتاگ، ستاره شناس ادوین هابل، منتقد فیلم راجر ایبرت و دانشگاهی و باستان شناس مورد علاقه همه، ایندیانا جونز، که در دانشگاه نیز تدریس می کردند، هستند. در حالی که شیکاگو به طور معمول از نظر آکادمیک در موسسات برتر جهان رتبه بندی می کند، قدرت آن به عرصه ورزشی نیز کشیده می شود. این یکی از اعضای موسس کنفرانس ده بزرگ، قدیمی ترین، بالاترین سطح کنفرانس بین دانشگاهی دو و میدانی در ایالات متحده بود. محوطه دانشگاه بیش از ۲۱۰ هکتار در محله های هاید پارک و وودلاون، که در جنوب مرکز شهر شیکاگو قرار دارند، گسترده شده است.

  • دانشگاه جان هاپکینز (Johns Hopkins University)

     

    دانشگاه جانز هاپکینز (JHU) که ​​در سال ۱۸۷۶ تأسیس شد، یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی است که در بالتیمور، مریلند واقع شده است. نام خود را از اولین نیکوکارش، بشردوست و کارآفرین آمریکایی، جانز هاپکینز گرفته است. شعار این دانشگاه “دانش برای جهان” است. JHU به بیش از ۲۱,۰۰۰ دانشجو از طریق ۹ بخش آکادمیک خدمت می کند. این دانشگاه دارای چهار پردیس در بالتیمور با پردیس های ماهواره ای منطقه ای در سرتاسر مریلند و یک مرکز بیوتکنولوژی در شمال واشنگتن دی سی است. این دانشگاه در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله آرژانتین، فرانسه، چین، ایتالیا و سنگاپور حضور دارد و یک برنامه تحصیلی گسترده در خارج از کشور دارد. دانشجویان پزشکی و پرستاری می توانند در دوره های انتخابی پزشکی در ۱۹ کشور شرکت کنند و همه دانشجویانی که در مقطع کارشناسی مهندسی عمومی دنبال می کنند، تشویق می شوند حداقل یک ترم تحصیلی را در خارج از کشور بگذرانند. بیش از ۳۰۰۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه بین المللی هستند که در مجموع ۲۰ درصد از بدنه دانشجویی را تشکیل می دهند و نماینده ۱۲۰ کشور مختلف هستند. این دانشگاه ۳۶ برنده جایزه نوبل را در میان اساتید و دانشجویان گذشته و حال دارد.

  • دانشگاه پنسیلوانیا (University of Pennsylvania)

     

    دانشگاه پنسیلوانیا با توجه به موقعیت آن به عنوان یکی از ۹ کالج اصلی استعماری (موسساتی که قبل از تبدیل شدن ایالات متحده به یک کشور مستقل پس از انقلاب آمریکا تأسیس شده بودند) و یکی از اعضای موسس انجمن دانشگاه های آمریکا، جای تعجب نیست که دانشگاه پنسیلوانیا (پن) ادعا کند که اولین دانشگاه کامل (چند دانشکده) در ایالات متحده باشد. اگرچه منشأ دانشگاه پنسیلوانیا به سال ۱۷۴۰ برمی گردد، اما تا سال ۱۷۴۹ بود که بنجامین فرانکلین مقاله معروف خود را با عنوان «پیشنهادهای مربوط به آموزش جوانان» منتشر کرد، آن را در میان شهروندان برجسته فیلادلفیا منتشر کرد و ۲۴ متولی را برای تشکیل مؤسسه آموزش عالی بر اساس پیشنهادات خود سازمان داد. ۳۰ سال بعد بود که به دانشگاه پنسیلوانیا وضعیت دانشگاهی اعطا شد. از آن زمان، دانشگاه پنسیلوانیا به یک پردیس وسیع ۳۰۲ هکتاری با ۲۰۰ ساختمان گسترش یافته است. مهارت دانشگاه پنسیلوانیا فقط به زیرساخت ها محدود نمی شود. این دانشگاه فهرست کاملی از فارغ التحصیلان برجسته از همه اقشار جامعه دارد. پنسیلوانیا با بیش از ۲۵ برنده جایزه نوبل از جمله فیزیکدان ریموند دیویس جونیور و اقتصاددان لارنس کلاین وابستگی دارد و رئیس‌های بسیاری از کشورها را بر عهده داشته است.

  • دانشگاه کرنل (Cornell University)

     

    دانشگاه کرنل که در سال ۱۸۶۵ تأسیس شد، یک دانشگاه خصوصی لیگ آیوی است که مأموریت آن “کشف، حفظ و انتشار دانش” است. کرنل، یک دانشگاه کمک هزینه زمین فدرال با یک موقوفه خصوصی، شش مکان در سراسر جهان دارد. پردیس اصلی آن در ایتاکا، ایالت نیویورک، ۲۳۰۰ هکتار از منطقه دریاچه های انگشتی را پوشش می دهد و به قدری وسیع است که دانشجویان می توانند حتی بدون ترک دانشگاه به پیاده روی بروند. کرنل همچنین دارای یک مدرسه فارغ التحصیل علوم پزشکی در شهر نیویورک، یک پایگاه در رم که در آن دانشجویان هنر، معماری و شهرسازی را مطالعه می کنند، مرکزی برای دانشجویان برای کسب تجربه کاری در واشنگتن دی سی، و یک کالج پزشکی در شهر آموزش در دوحه، قطر، می باشد. کرنل ۴۵ برنده جایزه نوبل را در میان اعضای هیئت علمی و فارغ التحصیلان خود دارد. این دانشگاه دارای تعدادی سنت منحصر به فرد دانشجویی است، مانند روز اژدها، زمانی که در اواخر مارس هر سال، یک اژدهای بزرگ در محوطه دانشگاه توسط دانشجویان سال اول دانشکده معماری، هنر و برنامه ریزی رژه می رود. سنت دیگری که از زمان افتتاح کرنل در سال ۱۸۶۸ ادامه یافته است، کرنل چیمز است ( اجرای زنگ روزانه توسط “سرودهای صدا”).

  • دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA)

     

    دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) فرصت‌هایی را برای تحقیق، کشف و آموزش ارائه می‌دهد. این پردیس محل استقرار اساتید مشهور جهانی است که در ۲۳۰ رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می کنند و بیش از دوجین برنامه دانشگاهی در بین ۲۰ رشته برتر در رشته های خود رتبه بندی می شوند. این دانشکده سالانه بیش از ۵,۰۰۰ واحد درسی ارائه می کند که دو سوم کلاس های کارشناسی کمتر از ۳۰ دانشجو دارند. برای بسیاری از دانشجویان سال اول، تجربه لیسانس با یک دوره کلاستر یک ساله، یک کاوش گروهی در مورد یک موضوع چالش برانگیز میان رشته ای، آغاز می شود. علاوه بر این، ۲۰۰ سمینار فیات لوکس ارائه می‌’گردد که توسط اساتید ارشد در گروه‌های کوچکی تدریس می‌شود که در آن دانشجویان سال اول اولویت ثبت نام دارند. پروژه های تحقیقاتی در مقطع کارشناسی از ابتدای سال اول در دسترس هستند و بیش از نیمی از دانشجویان UCLA با تجربه تحقیقاتی در رشته های علوم انسانی، علوم اجتماعی یا STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی) فارغ التحصیل می شوند. UCLA همچنین دانشجویان را به تحصیل در خارج از کشور تشویق می کند، بیش از ۲,۴۰۰ نفر در سال با بیش از ۲۷۵ برنامه در ۳۹ کشور این کار را انجام می دهند. خدمات اجتماعی همچنین سنگ بنای تحصیل در مقطع کارشناسی در UCLA است.

  • دانشگاه کلمبیا (Columbia University)

     

    دانشگاه کلمبیا که علاوه بر اینکه قدیمی ترین دانشگاه ایالت نیویورک است قدیمی ترین دانشگاه آمریکا نیز محسوب می شود، در سال ۱۷۵۴ تاسیس شد. این دانشگاه توسط منشور سلطنتی پادشاه جورج دوم انگلستان به عنوان کالج کینگ ساخته شده است. نقطه عطف اصلی دانشگاه کلمبیا، کتابخانه Low Memorial است که به سبک کلاسیک رومی ساخته شده است و هنوز دفاتر اداری مرکزی دانشگاه را در خود جای داده است. کلمبیا علاوه بر پردیس اصلی خود در قلب شهر نیویورک در برادوی، دارای دو مرکز در خارج از منهتن است: آزمایشگاه‌های نویس، مرکزی برای مطالعه ذرات تجربی با انرژی بالا و فیزیک هسته‌ای در ایروینگتون، نیویورک، و لامونت. رصدخانه زمین دوهرتی در پالیزید، نیویورک. بیش از ۸۰ عضو هیئت علمی، کارکنان وابسته و فارغ التحصیلان کلمبیا از سال ۱۹۰۱، زمانی که این جوایز برای اولین بار اعطا شد، برنده جایزه نوبل شده اند. .

لیست دانشگاه های معروف آمریکا

کالج یا دانشگاهی که برای رفتن به آن انتخاب می کنید می تواند تأثیر عمده ای در بقیه زندگی شما داشته باشد. بنابراین احتمالاً بهتر است برای انتخاب دانشگاه خود، ابتدا تحقیق کنید. ایالات متحده که میزبان دانشجویان بین المللی است، دارای دانشگاه های دارای رتبه برتر است. برخی از بهترین موسسات با بالاترین رتبه در ایالات متحده هستند. کشور آمریکا که کالج ها و مدارس آن شهرت گسترده ای در سراسر جهان دارند، دانش آموزان و دانشجویان را از همه جا دعوت می کنند تا از برخی از بزرگترین برند های دانشگاهی در رشته خود یاد بگیرند. دانشگاه های ایالات متحده دائماً در لیست رتبه بندی برتر تسلط دارند و آن ها را معتبرترین و معتبرترین دانشکده های حقوق، دانشکده های پزشکی و دانشکده های بازرگانی در جهان می دانند. دانشگاه جان هاپکینز، دانشگاه کلمبیا، UCLA جزو معروف ترین دانشگاه های برتر لیست های رتبه بندی جهانی هستند. گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، در سراسر ایالات متحده، جایی که می توانید لیسانس، کارشناسی ارشد یا دکترا را در یک موسسه با رتبه برتر و شناخته شده جهانی تحصیل کنید.

Harvard University
Stanford University
Massachusetts Institute of Technology (MIT)
University of California Berkeley (UCB)
University of California, Los Angeles (UCLA)
Yale University
Columbia University
Princeton University
New York University (NYU)
University of Pennsylvania

لیست دانشگاه های آمریکا بر اساس رشته

معمولا در هر جای دنیا، در خصوص هر رشته ای خاص، دانشگاه هایی هستند که حرف اول را می زنند. به این صورت که برای رشته های پزشکی، رشته های حقوق، علوم کاربردی و رشته های مهندسی هر کدام در دانشگاه هایی خاص، برتری خود را به رخ می کشانند. از این رو، دانشگاه ها و دانشکده هایی خاص به وجود آمده اند تا افراد متقاضی، راحت تر بتوانند گروه شوند و یک جامعه آموزشی کوچک را تشکیل دهند. در کشور آمریکا نیز این دسته بندی ها وجود دارد.

شخصی که قصد تحصیل در رشته پزشکی در کشور آمریکا را داشته باشد، می تواند با رجوع به دانشگاه های رشته پزشکی، تحصیل خود را ادامه دهد. رشته های هنر و علوم انسانی نیز از این دسته بندی ها می باشد. موسسه ملک پور طی تحقیقات گسترده، در این بخش به بررسی دانشگاه های برتر آمریکا در رشته پزشکی، علوم انسانی، مدیریت و رشته های مهندسی پرداخته است.

بهترین دانشگاههای پزشکی آمریکا

رشته پزشکی در همه جای دنیا از پر متقاضی ترین و محبوب ترین رشته ها برای تحصیل است. معمولا رشته های پزشکی در کشور آمریکا رقابتی است و هیچ تضمینی وجود ندارد که شخص بتواند برای رشته پزشکی در کشور آمریکا پذیرش تحصیلی دریافت کند. سیستم آموزشی کشور آمریکا به این حالت می باشد که شخص در ابتدا باید ۳ یا ۴ سال مشغول به تحصیل در رشته های علوم پایه همانند شیمی، زیست، بیوتکنولوژی و فناوری پزشکی و… می باشد که شخص می تواند در آن ها تحصیل کند. همچنین در مقاطع کارشناسی ارشد نیز همین رشته ها به صورت تخصصی و با ارائه گرایشات برای دانشجویان و داوطلبان تحصیل در آمریکا، ارائه می شود. دوره های آموزش بالینی پزشکی که به صورت پیوسته ارائه می شود نیز در کشور آمریکا موجود می باشد.

  • Harvard University
  • Johns Hopkins University
  • University of Pennsylvania (Perelman)
  • New York University (Grossman)
  • Stanford University (California)
  • Columbia University
  • Mayo Clinic School of Medicine
  • University of California – Los Angeles (Geffen)
  • University of California – San Francisco
  • Washington University in St. Louis

لیست دانشگاه های مهندسی آمریکا

بیشترین رشته ای که در طول زمان توسط دانشجویان بین المللی در کشور آمریکا مورد مطالعه قرار گرفته است، رشته های مهندسی می باشد. رشته های مهندسی انواع مختلفی دارد و هر کدام در ریشه های خود گرایش های متنوعی دارند. معمولا رشته های مهندسی در سراسر دنیا محبوب می باشد. این محبوبیت در دنیا، باعث شده که در کشور آمریکا، دانشکده ها و دانشگاه هایی خاص در خصوص رشته های مهندسی ساخته و تاسیس شوند. رشته هایی همچون مهندسی معماری، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی محیط زیست، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، مهندسی ساخت و تولید، مهندسی پزشکی و گرایشات دیگر، از جمله رشته های مهندسی می باشد.

تحصیل در رشته های مهندسی در کشور آمریکا در مقطع لیسانس معمولا ۳ الی ۴ ساله می باشد و در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس معمولا دو ساله ارائه می شود.

  • Massachusetts Institute of Technology
  • Stanford University
  • University of California
  • California Institute of Technology
  • Carnegie Mellon University
  • University of Michigan_ Ann Arber
  • Purdue University
  • Georgia Institute of Technology
  • University of California_ San Diego
  • University of Illinois

 

دانشگاه تگزاس در دالاس

بهترین دانشگاههای علوم انسانی در آمریکا

در همه جای دنیا جز کشور ایران، رشته های علوم انسانی حرف اول مشاغل را در دنیا خواهد زد. رشته هایی همچون کسب و کار، اقتصاد، حسابداری، مدیریت، فلسفه و … از جمله گرایشات برتر رشته های علوم انسانی می باشد. رشته های علوم انسانی در واقع پرورش دهنده جامعه یک کشور می باشد. قلب تپنده اقتصاد کشور، نحوه تحلیل مدیریت ها و چگونگی بررسی وقایع از بعد فلسفی، توسط اعضای رشته علوم انسانی انجام می شود. معمولا گرایشاتی که در حوزه رشته های علوم انسانی می باشد، در دانشگاه های کشور آمریکا، متعدد است. همچنین دانشگاه های علوم انسانی در ایالات متخلف کشور آمریکا دیده می شود. بسیار اند دانشکده های علوم انسانی که حتی در مجموعه آموزشی رشته های مهندسی و هنر جای گرفته و شناخته شده اند.

  • دانشگاه ییل
  • کالج ولزلی
  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه پرینستون
  • دانشگاه شیکاگو
  • دانشگاه استنفورد
  • کالج ویلیامز
  • دانشکده واسار
  • دانشگاه براون
  • دانشگاه کلمبیا

بهترین دانشگاه های آمریکا در رشته مدیریت

دروس مدیریت هسته اصلی یک مدرک تحصیلی بازرگانی است. مدیریت MBA اغلب مهارت های رهبری و اعتماد به نفس دانشجویان را تقویت می کند و منجر به مشاغل برتر تجاری می شود. علاقه مندانی که به دنبال بهترین دانشگاه های آمریکا در رشته مدیریت هستند هیچ محدودیتی در انتخاب دانشگاه نخواهند داشت چراکه آمریکا دارای برترین دانشگاه ها و کالج ها در راستای رشته های مدیریت و کسب و کار می باشد. در آخرین رتبه بندی QS از ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان برای تجارت و مدیریت، ۴۳ تا از دانشگاه های برتر آمریکا در این لیست قرار دارند. در زیر لیستی از بهترین دانشگاه های آمریکا در رشته مدیریت آورده شده است.

  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه استنفورد
  • دانشگاه نورث وسترن (Kellogg)
  • دانشگاه میشیگان – ان آربور (Ross)
  • دانشگاه ویرجینیا (Darden)
  • دانشگاه ییل
  • دانشگاه پنسیلوانیا (Wharton)
  • کالج دارتموث (Tuck)
  • دانشگاه دوک (Fuqua)
  • دانشگاه کالیفرنیا – برکلی (Haas)

مدارک مورد نیاز برای اپلای دانشگاه های آمریکا برای ایرانیان

همواره مدارک مورد نیاز جهت اقدام برای مهاجرت تحصیلی از جمله اصلی ترین چالش های هر متقاضی مهاجرت می باشد. زمانی که دانشگاهی از طرف متقاضی انتخاب می شود، اولین نکته ای که شخص بررسی می کند، مدارک مورد نیاز جهت دریافت پذیرش تحصیلی می باشد. معمولا مدارکی از جمله مدرک زبان، مدرک تحصیلی قبلی متقاضی، ریز نمرات سطح قبلی که شخص تحصیل کرده است، انگیزه نامه تحصیلی و پرداخت هزینه های ثبت نام، از جمله اصلی ترین مدارکی است که شخص نیاز دارد. مدارک مورد نیاز شما اگر کوچکترین نقصی داشته باشد، ممکن است با رد شدن پذیرش تحصیلی خود از طرف دانشگاه مواجه شوید.

شهریه بهترین دانشگاه های آمریکا

اصلی ترین دغدغه یک متقاضی تحصیل در خارج از کشور، هزینه های تحصیل در یک کشور خارجی است. هزینه های تحصیل در کشور آمریکا، بسیار متفاوت است. این تنوع شامل دانشگاه های خصوصی و دولتی می شود. البته که دانشگاه های خصوصی نیز بر اساس رتبه و رشته ای که ارائه می دهند، ممکن است تفاوت داشته باشد. هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی در کشور آمریکا، حدودا از سالی ۵ هزار دلار تا ۱۵ هزار دلار می باشد. هزینه های تحصیل در کشور آمریکا در دانشگاه های خصوصی در حالت استاندارد نیز حدودا از ۱۵ هزار دلار تا ۴۰ هزار دلار می باشد. التبه تحصیل در دانشگاه های خصوصی نظیر هاروارد و ماساچوست، ممکن است حتی تا ۷۰ هزار دلار نیز باشد.

 

سوالات متداول در رابطه با بهترین دانشگاههای آمریکا برای ایرانیان

✔️ آیا تحصیل در آمریکا برای ایرانیان امکان پذیر است؟

بله. با توجه به رفع محدودیت های ویزا برای ایرانیان، اکنون شما عزیزان می توانید با استفاده از مشاوره های دقیق موسسه ملک پور نسبت به مهاجرت خود اقدام کنید.

✔️ آیا انتخاب بهترین دانشگاههای آمریکا برای ایرانیان مناسب است؟

معمولا خیر. چرا که آن دانشگاه ها، متقاضیان خود را دارد و نیازی به دریافت دانشجویان از قاره های دیگر ندارند. پس حمایتی از طرف دانشگاه صورت نمی گیرد.

✔️ آیا دانشگاه های دولتی کشور آمریکا رایگان است؟

خیر. نظام آموزشی این کشور به صورتی است که برای دانشجویان خارجی، هزینه های تحصیل کمتری در دانشگاه های دولتی در نظر گرفته شده است. اما رایگان نیست.

مدارک مورد نیاز در بهترین دانشگاه های آمریکا

مدارک متفاوتی بنا بر شرایط متقاضی و انتخاب دانشگاه مد نظر وجود دارد. اما در هر صورت برخی از مدارک برای متقاضیان در هر کدام از دانشگاه‌های آمریکا مشترک می‌باشد. پس به‌ احتمال زیاد برای تحصیل در بهترین دانشگاه های آمریکا نیاز به موارد زیر خواهید داشت.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌ های آمریکا
دیپلم ۱۲ ساله از دبیرستان توصیه نامه
نمرات دبیرستان هزینه درخواست
خلاصه سوابق کاری نوشتن نمونه  (Writing sample)
نمرات آزمون SAT ،ACT ،GRE ،GMAT عکس پاسپورت
مدارک مربوط به زبان انگلیسی گواهی تولد
انگیزه نامه ارائه پروپوزال تحقیقی

 

البته توجه کنید که همه مدارک ذکر شده برای ارسال به بهترین دانشگاه‌ های آمریکا باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند. همچنان ممکن است سوالات بسیاری در ذهن شما برای رسیدن به تحصیل در بهترین دانشگاه‌ های آمریکا وجود داشته باشد که می‌توانید با کمک از کارشناسان شرکت ایران کانادا در این راه موفق باشید و به خواسته‌های خود برسید.

زمان ارسال درخواست پذیرش دانشگاه ‌های آمریکا

برای این ‌که متقاضیان بتوانند از بهترین دانشگاه های آمریکا پذیرش دریافت کنند، باید اطلاعات دقیقی از زمان ارسال درخواست خود داشته باشند. در موارد زیر بهترین زمان‌های لازم را خواهیم شمرد.

  • مهلت اولیه برای پذیرش پاییز بین اکتبر و نوامبر سال قبل می‌باشد.
  • مهلت معمول برای پذیرش پاییز بین فوریه و مارس همان سال است.
  • مهلت درخواست دانشگاه‌های آمریکایی بر اساس تحصیلات تکمیلی همچون کارشناسی ‌ارشد یا دکترا بستگی به دانشگاه مد نظر و ترمی که در آن ثبت‌ نام کرده‌اید، دارد.
  • مهلت درخواست برای پذیرش پاییز می‌تواند از ژانویه یا تا مارس باشد.
  • احتمالاً مهلت درخواست پذیرش برای بهار بین جولای و سپتامبر سال قبل می‌باشد.

البته همچنان باید گفت که براساس برنامه‌هایی که متقاضی آن می‌باشید و قصد تحصیل در مقطع مختلفی را دارید، امکان دارد برنامه‌های متفاوتی از دانشگاه مد نظر شما ارائه گردد. پس می‌توانید از متخصصین ایزان کانادا یا سایت دانشگاه مربوطه، اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با زمان دقیق ارسال درخواست خود کسب کنید.

هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های آمریکا

مهم‌ترین نکته در زمینه تحصیل در بهترین دانشگاه های آمریکا شناخت هزینه‌های تحصیل و پذیرش در این دانشگاه می‌باشد. تمامی تلاش کارشناسان ما در شرکت ایران کانادا بر این است تا طبق یک ارزیابی کلی، اطلاعات دقیق در زمینه پرداخت شهریه‌ها در دانشگاه‌های مختلف این کشور برای شما داشته باشند.

حال در جدول زیر می‌توانید هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های آمریکا را بهتر درک کنید.

 

رتبه دانشگاه شهریه
۱ دانشگاه هاروارد (Harvard University) ۵۱۱۴۳ دلار
۲ دانشگاه استنفورد (Stanford University) ۵۵۴۷۳ دلار
۳ موسسه فناوری تکنولوژی ماساچوست(MIT) (Massachusetts Institute of Technology) ۵۵۵۱۰ دلار
۴ دانشگاه كاليفرنيا، برکلی (University of California, Berkeley (UCB)) ۲۹۷۵۴ دلار برای دانشجویان خارج از ایالت است + ۱۴۲۵۴ دلار
۵ دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس (University of California, Los Angeles (UCLA)) ۲۹۷۵۴ دلار برای دانشجویان خارج از ایالت است + ۱۳۲۵۸ دلار
۶ دانشگاه ییل (Yale University) ۵۹۹۵۰ دلار
۷ دانشگاه کلمبیا (Columbia University) ۶۱۰۸۰ دلار
۸ دانشگاه پرینستون (Princeton University) ۵۶۰۱۰ دلار
۹ دانشگاه نیویورک (New York University (NYU)) ۵۶۵۰۰ دلار
۱۰ دانشگاه پنسیلوانیا (University of Pennsylvania) ۵۴۶۵۲ دلار

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا